Obchodní podmínky
Internetového obchodu https://www.kadernickyservis.cz
I. Úvodní ustanovení a Definice
1.Těmito Obchodními podmínkami (dále také "OP") se řídí právní vztahy mezi prodávajícím
Obchodní jméno: Zuzana Majeriková
Místo podnikání: 02055 Lazy pod Makytou, Dubkova 1205, Slovenská republika
Zapsaná v rejstříku Okresního úřadu Považská Bystrica, Číslo živnostenského rejstříku: 330-13803
IČO: 43015999
DIČ: 1075650653
IČ DPH: SK1075650653
Bankovní účet: SK37 0200 0000 0021 8703 9851
Prodávající je platcem DPH
(Dále také "prodávající" nebo "obchodník") a každou osobou, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízeného prodávajícím v Internetovém obchodě prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Obchodních podmínek.
1.2. Kontakt na prodávajícího je:
Zuzana Majeriková, 02055 Lazy pod Makytou, Dubkova 1205, Slovenská republika
Email: info@kadernickyservis.cz
tel.č .: +421 910 74 20 63
1.3.Prodávajíci je současně provozovatelem elektronického systému prostřednictvím kterého provozuje internetový obchod na doméně s názvem https://www.kadernickyservis.cz (dále také jen "Internetový obchod").
1.4.Dodavatelem zboží a služeb nabízených v Internetovém obchodě je prodávající.
1.5.Kupujícim je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím Internetového obchodu prodávajícího, a která obdržela emailové oznámení o přijetí objednávky. Kupujícím je také každá osoba, která zadala objednávku telefonicky nebo zasláním emailu.
1.6.Spotřebitelem je kupující, který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím Internetového obchodu prodávajícího, nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.
1.7.Produky jsou výrobky nebo služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v Internetovém obchodě prodávajícího.
1.8.Príslušným orgánem vykonávající dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce
se sídlem v Trenčíně
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Slovenská republika
Kontakt:
tel. č .: 032/640 01 09
e-mail: tn@soi.sk
1.9.V případě jakýchkoliv stížností nebo podnětů, může spotřebitel tyto adresovat i přímo prodávajícímu, přičemž doporučujeme kupujícím, aby na zasílání stížností a podnětů prodávajícímu využili emailovou adresu prodávajícího: info@kadernickyservis.cz
Jakákoliv stížnost bude posouzena a vyřízena do 10 pracovních dnů v souladu s právním řádem České republiky. Přičemž o jejím vybavení informujeme spotřebitele stejnou formou, jakou spotřebitel stížnost nebo podnět prodávajícímu doručil.
1.10.Tyto Všeobecní obchodní podmínky jsou vydány podle právního pořádku Slovenské republiky, přičemž každý kupující se zadáním objednávky tovaru a odsouhlasením Obchodních podmínek zveřejněných na stránce prodávajícího, dobrovolně podřizuje jurisdikci slovenského právního pořádku.
II. Objednávka produktu - uzavření kupní smlouvy
2.1.Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího, je objednávka produktů realizována prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře v Internetovém obchodě prodávajícího, případně dalšími dálkovjekomunikačními prostředky /např. e-mail, telefon, fax, a.i./. V případě úhrady produktů před jejich doručením kupujícímu, kupní cena se považuje za uhrazenou dnem připsání peněžních prostředků na účet prodávajícího.
2.2.K akceptaci objednávky produktů ze strany prodávajícího, a tedy k uzavření kupní smlouvy dochází na základě písemného potvrzení (elektronicky) přijetí objednávky, přičemž prodávající informuje kupujícího, že objednávka produktu byla přijata a následně prodávající informuje kupujícího o zadání objednávky k odeslání.
2.3.Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků prodávajícího a kupujícího.
2.4.Kupní smlouva může zaniknout i dohodou smluvních stran, odstoupením, případně vypovězením.
2.5.Prodávajúci si vyhrazuje právo zrušit i již potvrzenou objednávku, t.j. odstoupit od kupní smlouvy v případe, že jeho dodavatel nebude mít k dispozici objednané zboží (ukončení výroby nebo dlhoudobá nedostupnost), resp. bude mít zboží k dispozici za nepřiměřene zvýšenou cenu, a zároveň kupujúci nebude ochoten akceptovat změnu zboží za jiné, změnu jeho ceny nebo změnu lhůty dodání.
III. Kupní cena a platební podmínky
3.1.Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Internetového obchodu (dále jen "kupní cena") je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření objednávky kupujícím.
3.2.Základním platidlem je měna česká koruna.
3.3.Kupní cena zboží a služeb je uvedena včetně DPH, přičemž je zřetelně uvedena v Internetovém obchodě. Odesláním objednávky kupující uvedené kupní ceny akceptuje. V kupní ceně produktů nejsou zahrnuty náklady na dopravu, ani jiné náklady související s dodáním produktů.
IV. způsoby platby
4.1. Za zboží a služby v Internetovém obchodě prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
a) Platba na dobírku (platíte přímo kurýrovi při přebírání zboží), nebo
b) Platba bankomatové kartou prostřednictvím platební brány, nebo
c) Platba přímým převodem na účet prodávajícího.
V. Dodání produktů
5.1.Produkt prodávající expeduje do dvou pracovních dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. V případě pokud si kupující zvolil jako způsob platby, platbu předem na účet prodávajícího, Produkt prodávající expeduje do dvou pracovních dnů ode dne připsání kupní ceny na účet prodávajícího. V případě pokud produkt není na skladě prodávajícího, případně se vyskytly jiné objektivní skutečnosti znemožňující dodání produktu, prodávající se zavazuje dodat produkt nejpozději do 15 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky Prodávajícím. V případě pokud je zvolený způsob platby předem na bankovní účet prodávajícího, nebo prostřednictvím platovnej brány produkt prodávající dodá do 15 pracovních dnů ode dne připsání kupní ceny na účet prodávajícího.
5.2.Prodávajíci je povinen dodat produkty kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady, které se vztahují k objednávce, a jinými doklady, pokud existují a jsou typické pro dané produkty případně služby.
5.3.Pokud prodávající nemůže kupujícímu z objektivních důvodů objednaný produkt dodat, a to navzdory skutečnosti, že došlo k uzavření kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat kupujícího a do 15 dnů mu vrátit zaplacenou kupní cenu za produkt, pokud se strany nedohodnou na náhradním plnění. Vrácením zaplacené kupní ceny smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím automaticky zaniká.
5.4.Prodávajíci ve smyslu bodu 5.2., vrátí kupujícímu zaplacenou kupní cenu stejnou formou jakou platil kupující. Změna formy vrácení kupní ceny je možná jen se souhlasem kupujícího.
5.5.Místo dodání objednaného produktu je adresa uvedená kupujícím v objednávce.
5.6.Dodání produktu prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám kupujícího (nebo kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí produktu), nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních a zásilkových společností).
5.7.Dodání produktu je uskutečněno jeho předáním kupujícímu (nebo kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí produktu).
5.8.Prodávajíci může zaslat zboží které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbylou část objednávky doručí dodatečně v zákoné lhůtě, ovšem za předpokladu, že kupujícímu nebude účtováno žádné dodatečné poštovné, kromě toho, které bylo započítáno v objednávce.
VI. převzetí produktu
6.1.Nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu přechází na kupujícího jeho převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda kupující převezme produkt osobně nebo prostřednictvím pověřené / zmocněné třetí osoby.
6.2.Vlastnictví přechází z prodávajícího na kupujícího momentem doručení zboží nebo služby.
6.2.1.Kupujúci má právo nepřevzít dodaný produkt od dopravce pokud je dodána věc jiného typu nebo v případech:
a) dodání věci, která je v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou (jiné nebo poškozené věci),
b) dodání věci v poškozeném obalu nebo,
c) dodání věci bez příslušných dokladů.
6.2.2.Pokud kupujíci odmítne převzít zboží od dopravce z jakéhokoli jiného důvodu, krom těch, které jsou uvedeny v bodu 6.2.1 tohoto článku, nebo bez uvedení důvodu, bude znášet všechny náklady na přepravu zboží.
6.2.3.Pokud dojde k dodání věci Kupujícímu podle písm. a) bodu 6.2.1 tohoto článku, má kupující právo na to, aby mu prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu dodal věc v souladu s dohodnutými podmínkami v kupní smlouvě, a to buď výměnou věci nebo její opravou. Není-li takový postup možný, má právo kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.
6.2.4.Kupujíci je povinen prodávajícímu uhradit dodané zboží nebo službu řádně a včas.
VII. Přepravní - způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
7.1.Přepravní náklady prodávajícího nejsou zahrnuty v kupní ceně produktu. Tyto budou vyčísleny v automaticky vygenerované faktuře nebo v cenové nabídce zaslané emailem, případně budou uvedeny při vyplňování objednávkového formuláře na Internetové stránce prodávajícího a kupující se zavazuje uhradit je spolu s kupní cenou.
7.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů.
7.2.1.Prodávajíci doručuje zboží a služby na území určeném jako město, Česká republika.
7.2.2.Kurírská služba GLS - Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby GLS - 99 CZK v případě nákupu v celkové částce nad 1000 CZK je cena za dopravu 0 CZK
7.2.3.Služba Parcel Shop - Cena za dopravu prostřednictvím služby Parcel Shop - 89 CZK v případě nákupu v celkové částce nad 1000 CZK je cena za dopravu 0 CZK
7.2.3.1.V případě pokud je zvolena doprava ve smyslu bodu 7.2.3. tohoto článku, za zboží je možné zaplatit pouze prostřednictvím platební karty a převodem / vkladem peněz na účet prodávajícího.
7.2.4.Služba Výdejní místo + Z-BOX - Cena za dopravu prostřednictvím služby Výdejní místo + Z-BOX - 69 CZK v případě nákupu v celkové částce nad 1000 CZK je cena za dopravu 0 CZK
7.2.4.1.V případě pokud je zvolena doprava ve smyslu bodu 7.2.4. tohoto článku, za zboží je možné zaplatit pouze prostřednictvím platební karty a převodem / vkladem peněz na účet prodávajícího.
VIII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu - spotřebitel
8.1.Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle čl. VIII body 8.2.1 až 8.2.3 těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:
a) Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) Dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
f) Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
h) Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,
i) Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
j) Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
k) Zboží zakoupené na veřejné dražbě,
l) Poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
m) Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodávání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.
8.2. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
8.2.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
a)14 dní ode dne:
- převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 8.2.4.
- uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
- uzavření smlouvy o dodávání vody, která není na prodej v omezeném objemu nebo v určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
- uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
b)30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
8.2.2.Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 8.2.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
a)14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle 8.2.1., písm. a), nebo
b)30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle odst. 8.2.1 písm. b).
8.2.3.Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka ani podle bodu 8.2.2, spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 8.2.1.
8.2.4.Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
a)zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b)dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c)zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.
8.2.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
8.2.6.Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu a byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
8.2.7.Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 8.2.1. až 8.2.3. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi.
8.2.8.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
8.2.9.Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
8.3. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
8.3.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 8.2.1 zaslat zboží zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
8.3.2.Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 8.2.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tedy pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.
8.3.3.Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
8.3.4.Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění, je-li celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena.
8.3.5.Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle 8.1.1. nevznikají kromě povinností podle bodů 8.3.1., 8.3.3. až 8.3.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3. žádné další povinnosti nebo náklady.
8.4. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
8.4.1.Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
8.4.2.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby podle odstavce bodu 8.4.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
8.4.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
8.4.4.Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za:
a)poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 8.2.1. až 8.2.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
- obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo
- spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
b)úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
- spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
- spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
- obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
8.4.5.Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 8.4.1. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
8.4.6.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 8.4.1. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.
8.4.7.Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce 8.4.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy as přihlédnutím k povaze zboží nelze zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
8.4.8.Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 8.1.1., se zakazuje.
IX. Alternativní řešení sporů
9.1.V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, zákazník má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost zákazníka podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání zákazníkem, zákazník má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 CFU o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů. Příslušným subjektům na alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářskí Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, nebo přímo ZDE; zákazník má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Zákazník může na podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http: // ec. europa.eu/consumers/odr/, nebo přímo ZDE. Veškeré další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 CFU o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů.
X. Závěreční ustanovení
10.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Obchodních podmínek je splněna jeho umístěním v Internetovém obchodě prodávajícího. V případě změny ve Obchodních podmínkách, vztah mezi kupujícím a prodávajícím se řídí podle Obchodních podmínek platných a účinných při uzavření kupní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.
10.2.Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy dle těchto OP nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č.40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
10.3.Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami - podnikateli, které konají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník v platném znění.
10.4.Nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek je také Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Internetového obchodu. Dokumenty - Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Internetového obchodu jsou zveřejněny na doméně Internetového obchodu prodávajícího.
10.5. Tyto Všeobecní obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění v Internetovém obchodě prodávajícího dne 01.07.2024.